niedziela, 4 grudnia 2022

Wycieczka do Bytomia- relacja uczestniczki- Zuzi

WYCIECZKA DO BYTOMIA- 19 listopada 2022

Około 10 rano mieliśmy zbiórkę na dworcu kolejowym PKP w Gliwicach. Po 15 minutach udaliśmy się do pociągu i wyruszyliśmy do Bytomia.

Przejażdżka pociągiem - mimo, że była krótka, była naprawdę ciekawym doświadczeniem.

Po dotarciu na miejsce dostaliśmy kopertę z zadaniami i rozdzielono przez nas sprawowane funkcje: nawigatorzy- Julka i Zuzia, fotografia- Ala, kronikarz - Zuzia. Otworzyliśmy kopertę - w której była mapka z miejscami, które mamy odwiedzić oraz ich historia - i po krótkim zapoznaniu się z historią Bytomia ruszyliśmy w drogę. Kierując się mapką i wspomagając się nawigacją podziwialiśmy różne bytomskie zabytki i poznawaliśmy ich historię. Lecz głównym punktem naszej wycieczki było Muzeum Górnośląskie (składające się z wielu oddziałów, z których zwiedziliśmy dwa - archeologiczny i etnograficzny).

Kiedy w końcu dotarliśmy do celu w oddziale archeologicznym muzeum mogliśmy podziwiać m.in. skamieliny, owady, kości zwierząt, paprocie, które przekształciły się w węgiel, oraz poznać trochę ciekawostek o ptakach.

W oddziale etnologii mogliśmy podziwiać wypchane zwierzęta, które przy dodaniu roślinnych akcentów tworzyły piękną scenografie. Mogliśmy oglądać różne sceny ze świata zwierząt - podwodny świat ryb, dziki nocą czy walczące zające.

Jako ostatni - nieplanowany - punkt w muzeum udaliśmy się na wystawę tradycyjnych strojów śląskich.

Na koniec naszej wycieczki udaliśmy się do bytomskiej galerii Agora by coś zjeść. Potem wyruszyliśmy na dworzec, weszliśmy do pociągu i wróciliśmy do Gliwic.

Cała wycieczka była naprawdę bardzo przyjemna oraz edukująca. Dziękujemy pani Zofii i pani Magdzie!